Bolinder strand expanderar big time

Om t.om. personer som flyttat till Bolinder strand tycker att det är alldeles för tätt med bebyggelse,
så tycker jag att kommunen har gjort en tabbe att accceptera ytterligare 50 lgh i det område där
100 lgh godkänts.  Livsutrymme existerar det? Är det för dyrt att få luft mellan husen? När jag kommer hem med pendeln , blir jag helt lyrisk när jag kommer upp på gångbron, skog och de fina glasmästarvillorna till vänster, skog och mälaren rakt fram . Otroligt nedvarvande.Pulsen går ner jag njuter av den vackra utsikten som vi alla har tillgång till.  Sen går jag i och för sig i skock med de flesta andra ner åt höger till centrum och köper min middags mat för att sen ta mig hemåt. Med de höga hus som kommer att byggas straxt efter tunnelgenomfarten till Bolinder strand , undrar jag var min mälarkontakt tar vägen.  Den tillhör snart bara dem som äger en lägenhet där. Inte längre till åtnjutande för alla som kommer hit med tåget. Snålt tycker jag. Då fattar jag ju plötsligt varför de nya förslagen för Kallhäll centrum innehåller 16 våningspunkthus,de är för dom som ska få mälar kontakt på centrum sidan. Jag trodde att en vacker utsikt var för alla, inte bara för dom i byggnaderna. Man talar om vackra grönområden och nära till natur medan man samtidigt bygger bort dem. Ni som ska flytta till Bolinderstrand. Kräv färre och glesare byggnader. Det är ni som ska bo där. Kanske jag ännu en gång ska nämna kommunens fula taktik verkar vara att detaljplanering systematiskt läggs tider när de flesta går på semester juni-augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0